Closer Than a Brother

Click here to read this article in Deutsch 

Two thousand and thirteen! What an exciting year to be alive and who knows what God will accomplish through us this year! God has really been talking to me in the last few weeks about something that is so easy to overlook, in the excitement of all that he is doing around us and in our church, and that is just how much God cares for us.

The Compassionate God

Maybe you’ve never really thought about God having those sort of emotions before but when we read through the Bible it is so wonderfully obvious! Before so many of the miracles we read about that Jesus did, we often read these words, ‘Jesus had compassion on them’. God is not a God of simply logic, precision and task but he is a God who cares, a God who sympathises with our humanity and a God who is with us!

Closer Than A Brother

The Bible tells us Jesus is a friend who sticks closer than a brother and what a friend he is. Christianity is different from every other religion in that it is all about the closeness of God to us; not through us lifting ourselves heavenward but in Christ coming to earth to meet us exactly where we are. This separates the Christian from any other belief system; grace given to us freely without merit or deserving!

He Cares For You

1 Peter 5:7 says

‘Cast all your anxiety on him because he cares for you’.

What an amazing thought. The God who holds the entire universe at his fingertips cares for you! This year isn’t just about the purposes of God being achieved (although he does want to accomplish great things in and through you) but its also about the journey of our relationship with the God who cares for us. You will find a peace that permeates every area of your life. Surely if God cares then he also acts accordingly on our behalf and fights for our cause; leading us into greater fruitfulness, strength of soul and godly confidence. This year, let us know and continue to know the God who is truly closer than a brother.

Sats Solanki
Hope City Frankfurt
@satssolanki


Näher, Als Ein Bruder

Zweitausenddreizehn! Was für ein aufregendes Jahr, um zu leben. Wer weiß, was Gott dieses Jahr durch uns vollbringen wird! Gott hat in den letzten Wochen über etwas zu mir geredet, was wir leicht übersehen. In all der Aufregung um das, was Gott um uns herum und in unserer Kirche tut, vergessen wir, wie sehr er für uns sorgt.

Der Mitfühlende Gott

Vielleicht hast du noch nie wirklich darüber nachgedacht, aber wenn du in der Bibel liest, ist es ganz wunderbar offensichtlich! Vor vielen der Wunder Jesu lesen wir die Worte “Jesus hatte Mitleid mit ihnen”. Gott ist nicht einfach nur ein Gott der Logik, Präzision und Aufgabenerfüllung, sondern ein Gott der sich für dich interessiert. Ein Gott der mit unserer Menschlichkeit sympathisiert! Ein Gott der mit uns ist!

Näher, Als Ein Bruder

Die Bibel sagt uns, dass Jesus ein Freund ist, der uns näher steht, als ein Bruder. Und was für ein Freund er ist! Der christliche Glaube unterscheidet sich von jeder anderen Religion darin, dass Gott uns nahe kommt. Nicht, weil wir uns himmelhoch erheben, sondern durch Jesus, der zur Erde kommt und uns genau dort trifft, wo wir sind. Das unterscheidet das christliche von jedem anderen Weltbild. Gnade wird uns geschenkt, ohne Begründung und ohne dass wir es verdienen!

Er Sorgt Für Dich

In 1. Petrus 5,7 steht

“Alle eure Sorge werft auf ihn, denn er sorgt für euch”.

Ein großartiger Gedanke. Der Gott, der das ganze Universum in seiner Hand hält, kümmert sich um dich! Dieses Jahr geht es nicht allein darum, die Ziele Gottes zu erreichen (obwohl er durch dich und mit dir große Dinge erreichen will), sondern auch um unsere Reise mit dem Gott, der für uns sorgt. Du wirst Frieden finden, der jeden Bereich deines Lebens durchdringt. Wenn Gott für uns sorgt, dann handelt und kämpft er auch für uns. Er leitet uns zu größerer Fruchtbarkeit, Stärke und göttlicher Sicherheit. Lasst uns dieses Jahr den Gott besser kennen lernen, der uns näher ist, als ein Bruder.

Sats Solanki
Hope City Frankfurt
@satssolanki

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: